Co musi posiadać strona Interetowa

Co musi posiadać strona Internetowa

Często spotykam się z twierdzeniem, że jeżeli nie ma cię w Internecie, to nie istniejesz. A skoro już posiadasz tam stronę to jakie powinna ona mieć cechy, aby przyciągała klientów. Co musi posiadać strona Internetowa w 2022 roku, aby spełniała swoją funkcję, czyli pomagała ci sprzedawać?

Co to jest strona Internetowa

Strony internetowe często porównuję do własnego biura lub sklepu. Fajnie urządzony i wyposażony lokal zwiększa szanse na sprzedaż. Jednak, aby ta sprzedaż miała miejsce, klient musi cię znaleźć.
W przypadku sklepu stacjonarnego wystarczy go oznakować i przechodnie już wiedzą, co jest w środku. W przypadku strony Internetowej wygląda to trochę inaczej, ponieważ oznakowanie jej jest procesem bardzo czasochłonnym i skomplikowanym.
No i nie zapominaj, że jest jeszcze trzeci etap – sprzedaż. Jak zmienić osobę zainteresowaną twoim produktem w klienta. Co musi posiadać strona Internetowa, aby odwiedzający mieli ochotę skorzystać z twojej oferty?

Jak przygotować stronę, aby zainteresować odbiorcę

Skoro zatem trzeba się namęczyć, aby przyciągnąć na stronę klienta, to kolejnym etapem będzie przygotowanie strony, tak aby przedstawić swoje usługi w taki sposób, by odwiedzający miał ochotę skorzystać z twojej oferty.

Nie pisz o sobie

Po pierwsze – nie pisz o sobie. Pisz o nim! O osobie, która właśnie to czyta i może zostać twoim klientem. Wydaje się to trudne, bo właściwie co możemy napisać o osobie, o której nic nie wiemy! Czy jednak na pewno on jest zupełnie anonimowy?
Oczywiście, że nie! W końcu, jeżeli ktoś szuka wulkanizatora, to potrzebuje wymienić opony. Skoro ma opony, to ma również samochód. Jeżeli szuka hydraulika, to pewnie cieknie mu kran w domu i trzeba go naprawić.
Tak naprawdę na podstawie tego, co ta osoba wpisała w wyszukiwarkę, możemy o niej powiedzieć dużo więcej. Na przykład, jeżeli ktoś wpisuje w wyszukiwarkę „jak naprawić cieknący kran” to już wiemy, że chce to zrobić sam. Możemy go mniej więcej usytuować w wykonywanym zawodzie. Na pewno nie jest hydraulikiem ani budowlańcem. Takie osoby umiałyby naprawić sobie kran. Prezes dużej firmy lub osoba zarabiająca powyżej średniej krajowej też raczej nie. Nie chciałoby im się samemu naprawiać kranu. Możemy założyć, że jest to mężczyzna lub samotna kobieta. Kobiety będące w związku raczej poproszą o naprawę kranu partnera.
I co? Udało się dowiedzieć o tej osobie całkiem dużo. Teraz wystarczy przygotować stronę typowo pod tą osobę.

Daj rozwiązanie jego problemu

I znów wydaje się, że nie wiemy, jaki on ma problem. W takim razie musisz swoją stronę przygotować w taki sposób, aby wiedzieć!

Odpowiedz sobie na jedno podstawowe pytanie:

Czego szukasz w Internecie?

Mogę się założyć, że ostatnio korzystałeś z wyszukiwarki, ponieważ szukałeś odpowiedzi na pytanie. Potrzebowałeś dodatkowych informacji na temat miejscowości, do której wybierasz się z rodziną na wakacje. Szukałeś nowej ciekawej książki. Ewentualnie szukałeś informacji jak coś zrobić lub naprawić.

Teraz zastanów się, która strona najbardziej ci się spodobała. Znów mogę się założyć, że to była strona, która możliwie najdokładniej rozwiązywała twój problem. Opisywała najważniejsze atrakcje turystyczne miejscowości. Przedstawiała ci ranking 10 najlepszych książek w minionym roku. Dała ci informację krok po kroku jak zrobić biszkopt, naprawić kran lub wymienić żarówkę H7 w Hyundaiu Pony z 1992 roku.

Tak samo musi posiadać strona Internetowa. Ma dawać konkretne rozwiązania osobom zainteresowanym twoimi konkretnymi usługami. Nikogo nie interesuje, z jakich korzystasz maszyn, ilu zatrudniasz pracowników, jak wyglądasz i że w 2011 roku dostałeś nagrodę za najgrubszego kowboja gminy Sieradz. Daj im rozwiązanie ich problemu.

Gościa co złapał kapcia, interesuje czy dojedziesz do niego na ulicę i wymienisz mu koło od ręki. Na jakiej maszynie wyważysz mu koło, nie ma dla niego znaczenia. Człowieka szukającego hydraulika interesuje, kiedy możesz przyjechać i ile to będzie kosztowało, a nie to czy masz klucz klasyczny, czy też korzystasz z klucza z nanometrem. Potencjalnego klienta szukającego jak napisać pismo przed sądowe interesuje, ile będzie kosztowało takie pismo oraz jakie szanse będzie miał powodzenia, a nie to czy skończyłeś 7-letnie studia w Jeleniej Górze lub Bydgoszczy. Jeżeli ktoś szuka fryzjera na wesele, to chciałby wiedzieć, czy możesz wykonać usługę u niego w domu tuż przed uroczystością. To, z jakich korzystasz kosmetyków to sprawa drugorzędna.

Rodzaje problemów w Internecie

Wystarczy przyjrzeć się niedawno opublikowanemu raportowi Google pokazującemu co Polacy szukali w Internecie w 2021 roku. Jest tam specjalna rubryka zajmujące się odpowiedziami na pytania zaczynające się od Jak….

Trendy w wynikach wyszukiwania zaczynające się od Jak… w 2021 roku


To wszystko są problemy, które użytkownicy Internetu posiadają i szukają na nie pomocy w sieci. Jeżeli stworzysz artykuł odpowiadający na ich zapytania to możesz być pewny, że będzie on miał mnóstwo czytających.

Przemyśl sobie jakie problemy twoja firma może rozwiązywać i umieść to na stronie. Im więcej problemów, które mają osoby zainteresowane usługami firm z twojej branży tym lepiej. Jednak za ilością, musi iść bardzo wysoka jakość.

W jaki sposób dać odpowiedź klientowi na jego potrzeby

W jaki sposób komunikować się z potencjalnym klientem. Są dwa sposoby.
Po pierwsze to do każdego produktu lub usługi, jaką oferujesz, musisz stworzyć osobną podstronę, na której szczegółowo omawiasz zagadnienie. Pamiętaj, aby pisać z perspektywy klienta, a więc co on zyska, korzystając z twoich usług.
Drugie rozwiązanie, które jest dużo lepsze – tworzysz blog. Na blogu tworzysz kolejne artykuły, w których szczegółowo rozwiązujesz problemy swoich klientów.

Nie zapomnij na końcu artykułu umieścić linku zachęcającego do kontaktu lub polecenia kolejnych artykułów.

Jak zatrzymać klienta na stronie

Skoro kwestię zaciekawienie klienta mamy omówioną to teraz pora się zastanowić jak klienta zainteresować i utrzymać.

Jak podają badania przeprowadzone w USA, aby osoba, która odwiedza twoją stronę, stała się skłonna do skorzystania z twojej oferty, musi mieć z tobą ok. 7 punktów styczności. Jako punkt styczności rozumiemy tutaj:

  • reklamy podążające za klientem,
  • fan page,
  • newslettery,
  • kolejne artykuły przeczytane na twojej stronie.

Najłatwiejsze i najtańsze rozwiązanie to Polecane artykuły. Muszą one być związane tematyką z problemem, który posiada twój klient. Na przykład, jeżeli komuś cieknie kran i szuka hydraulika, to opisujesz jak samemu wymienić uszczelkę, a jako Polecane artykuły wrzucasz, np. Jak dbać o kran, by nie ciekł lub Cieknie kran? Koniecznie sprawdź również!
Prawda, że użytkownika mającego cieknący kran takie artykuły mogą zainteresować?

Strata klienta

– Ale jak będę pisał jak samemu naprawić kran, to stracę klienta!

To częsta obiekcja, jaką słyszę od moich klientów, którym polecam dzielić się wiedzą.

Czy istnieje szansa, że ktoś, korzystając z twojej wiedzy, sam naprawi sobie kran? Oczywiście!

Czy istnieje wtedy szansa, że straciłeś klienta? NIE!
Skoro ktoś szukał informacji jak naprawić kran, to nawet gdyby nie znalazłby jej u ciebie, to znalazłby ją gdzieś indziej. Oznacza to, że i tak by nie skorzystał z twojej oferty.

Co zatem zyskujesz? Uznanie za fachowca.
Dziś udało mu się naprawić cieknący kran, ale następnym razem popsuje mu się coś wymagającego zaawansowanej wiedzy lub sprzętu i zgadnij, kto przyjdzie mu do głowy jako pierwszy?


Można zatem powiedzieć, że im bardziej rozbudowany posiadasz blog, tym lepiej. Dzięki temu będziesz miał więcej możliwości na przekierowanie klienta do innych interesujących artykułów. Klient więcej czasu spędzi na twojej stronie. I o to chodzi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.